Məgər “Müjdə verən və xəbərdarlıq edən
elçilər (də göndərmişik) ki, (daha bu) elçilərdən sonra camaatın Allaha bir
höccəti olmasın” – kimi ayələr peyğəmbərlərdən sonra başqa bir höccətin
olmayacağına şahidlik etmir? Görəsən bu, şiələrin inancına zidd deyilmi?
Məsum imamların höccət olmasını sual
altına qoyan və bunun xatəmiyyət ilə ziddiyyət təşkil etməsilə əlaqədar
şübhələrdən biri budur ki, qeyd edilən ayə (“Nisa” surəsi, 164-cü ayə)
xatəmiyyətə və peyğəmbərlərdən sonra ilahi höccətin olmasının qeyri-mümkünlüyünə
dəlalət edir. Bu şübhəni yayan şəxslər ilk öncə yuxarıdakı ayəni səhv tərcümə
və yanlış təfsir etmişlər, beləcə, nadürüst bir nəticəyə varmışlar. Onların
gəldiyi nəticə budur ki, ilahi elçilərdən sonra Allah kimsəni höccət qərar
verməmişdir. İslam dinində bu ayənin hökmünə əsasən peyğəmbərlərdən sonra kimsə
höccət deyildir. Peyğəmbərlərdən başqa birisinə vəhy olunmayıb. Lakin məzhəbdə
hər bir imam höccət və hər başçının söylədikləri də höccətdir.
Bu yanlış tərcümə və düşüncənin
qarşısında bir neçə nöqtəni işarə etmək lazımdır:
1. Yuxarıdakı ayə peyğəmnərlərin
göndərilməsinin fəlsəfəsini açıqlayır və izah edir. Çünki bəziləri güman
edirdilər ki, ağılın mövcud olması ilə daha səmavi peyğəmbərliyə ehtiyac
yoxdur. Ya da mümkün idi ki, bəziləri Qiyamətdə özlərinin Allah və axirətə iman
bəsləməmələrinin səbəbini onlara ilahi höccətin tamam olmaması ilə
əsaslandırsınlar. Buna görə də ayə peyğəmbərlərin göndərilməsinin zəruriliyini
bu cür izah edir ki, tarix boyu Allah peyğəmbərləri iki xüsusiyyətlə - müjdə
verən və xəbərdarlıq edən olaraq göndərmişdir ki, camaatın lehinə və Allahın
əleyhinə bir bəhanə olmasın. Deməli, əslində ayə peyğəmbərlərin xatəmiyyətini
və ilahi höccətləri müzakirə etmək mövqeyində deyil ki, ilahi höccətin
yekunlaşması kimi qəbul edilsin.
Bu nəticəni qüvvətləndirən odur ki,
ayədə hər bir peyğəmbərin göndərilməsindən sonra onun xitab etdiyi kəslərə
höccətin tamam olduğunu göstərilir. Lakin bununla yanaşı demək olmaz ki, həmin
peyğəmbərdən sonra başqa bir peyğəmbər gəlməyəcəkdir.
2. Yuxarıda aydın oldu ki, ayədə höccət
deyərkən dəlil və inkarçı şəxslərin yapışdıqları bəhanə nəzərdə tutulur. Daha
burada peyğəmbər, yaxud imamlar kimi seçilmiş kəsrlədən söz getmir.
3. Ayə xatəmiyyətin və elçilərin zühurunun
sona çatdığını göstərir və bu iddia ittifaq edilən bir məsələdir. Lakin ilahi höccətin sona çatma anlamında deyil. Belə ki, sonuncu səmavi
höccət olan Peyğəmbərin vəfat etməsilə nübüvvət sona çatır. İmamət və vilayət
növündən olan səmavi höccət isə onun yerinə keçir. Peyğəmbərdən nəql olunan bir
sıra rəvayətləri əsas götürsək məlum olur ki, məsum imam nübüvvətin –
mərceiyyət, dinin təfsiri və itaət olunmasının vacib olması kimi bütün işlərini
yerinə yetirir. Onun sözü elə Peyğəmbərin sözüdür və başqaları üçün höccət və
nümunədir. Peyğəmbər dəfələrlə İmam Əlinin məqam və mövqeyini açıqlamış və onu
seçilmiş, ilahi höccət kimi tanıtdırmışdır. Necə ki Peyğəmbər həzrət Əlini öz
əshabından birinə göstərərək demişdir: “Mən və Əli Allahın məxluqatı üzərində
höccətiyik”. (İbn Şəhr Aşub Mazandarani, “Mənaqibu Ali Əbi Talib”, c.3, s.97;
İbn Əsakir, “Tarixu Mədinəti Diməşq”, c.42, s.308)
Burada diqqət etmək lazımdır ki,
Peyğəmbər İmam Əlinin özü kimi ilahi bir höccət olduğunu açıqlayır. Peyğəmbər
sanki hər ikisinin ilahi höccət olduğunu bir nümunədə təfsir edir.
Habelə Peyğəmbər buyurmuşdur: “Həqiqətən
də, Allah Əlini, onun zövcəsini və oğlanlarını öz məxluqatına höccəti qərar
vermişdir”. (Übeydullah ibn Əhməd Həskani, “Şəvahidut-Tənzil
liqəvaidit-Təfdil”, c.1, s.76)
Buna görə də ayənin məfhum və mənası
odur ki, vəhyin kökü həmişə bəşər arasında olmuşdur. Nə cür mümkündür ki, insan
fərdləri yol göstərənsiz və rəhbərsiz qalsınlar, üstəlik onlardan məsuliyyət və
öhdəçilik tələb olunsun?! Buna görə də ayənin demək istədiyi budur: “Biz bu
elçiləri müjdə verən və qorxudan qərar vermişik ki, onlar camaatı Allahın
rəhmət və mükafaytına ümidvar etsinlər və cəzasından da qorxutsunlar. Bununla
da onlara höccət tamamlansın və bəhanələri olmasın”.
Buna görə də ayənin məfhum və mənası
odur ki, vəhyin kökü həmişə bəşər arasında olmuşdur. Nə cür mümkündür ki, insan
fərdləri yol göstərənsiz və rəhbərsiz qalsınlar, üstəlik onlardan məsuliyyət və
öhdəçilik tələb olunsun?! Buna görə də ayənin demək istədiyi budur: “Biz bu
elçiləri müjdə verən və qorxudan qərar vermişik ki, onlar camaatı Allahın
rəhmət və mükafaytına ümidvar etsinlər və cəzasından da qorxutsunlar. Bununla
da onlara höccət tamamlansın və bəhanələri olmasın”.
Müvəffəqiyyət Allahdandır!
Комментариев нет:
Отправить комментарий